sit..stay..heal..

by chekna on Monday, November 23, 2009

musim hujan
musim sejuk smpai ke tulang temulang
musim selsema
musim idung tersumbat
musim batuk xhenti
musim sakit/lemah sendi
musim bila malam tido awal
musim bila tido susah nak bangun


musim malas nak buat keje rumah
musim baju kat ampaian yg xkering2
musim baju yg dah kering berlonggok tak lipat2
musim asal petang je perut bunyi2 grrrr.....
musim...braper byk musim daaaa.........




bukan puisi, bukan berpantun
xde maknanya nak berpuitis segala
sekadar nak melepas rasa, meluah kata2
bila hubby n anak tercinta dilanda gejala
hubby melepek batuk, sakit tekak, sakit sendi semua
anak teruna plak, sihat / sakit sama je aktifnya
tu la kena sindrom malam namanya
siang main sampai xigt dunia
bila malam baru la nak batuk n selsema
nasib baik mama xkena sama
kalo x, sape yg nak urus semua

get well soon my dear!!!!




2 blaze of sunshine:

sheila said...

aku skrg ni jemur kain kat tengah hall je..
nak jemur kat dlm bilik tamu...guna kipas meja..so pengudaraan x rata...letak kat hall amik ko...pasang kipas laju2..

tp dah rupa rumah kongsilah rumah aku ni...sidai kain..pastu ngan tilam aku lagi kat hall tu...adoyaiiiiiiii..layan jelah prangai malas aku ni

chekna said...

hahaha...aku pun sama gak, sidai kain dlm rumah, pasang kipas laju2. kalo ari xujan pun, kain xbrape kering pasal mendung je.

nak bawak ziyad gi padang pun xleh musim2 ujan ni, boring dia dok main dalam umah je..