kawan baru

by chekna on Friday, February 11, 2011

balik dari lawatan kami ke zoo melaka aritu
ziyad siap bawak balik kawan lagi
xpelah, ziyad pun xde kawan kat rumah kan
layankan je la






muka riang ceria dapat kawan baru

ni la kawan baru ziyad





ziyad panggil kawan dia ni

mankei ii maachii (read as: monkey is munching..)






siap dipeluk, kiss n dukung
untung btul monkey tu tau....




sambil menyusu sambil peluk monkey sambil tepuk2 monkey tu

skali dia duduk atas monkey tu, tau2 je monkey tu jerit
ada bunyi rupanya
trus dia baling monkey tu 
takutt....

tp dah lama2 ok plak
jgnkan ziyad
mama pun takut bila dengar monkey tu jerit
ngeri giler bunyi dia
nasib baik xdengar tengah2 malam
kalo tak, nyorok bawah selimut je la....



5 blaze of sunshine:

MummyEcha said...

ziyad dah der kwn baru yer...nanti kau g mana2 mesti kwn tu ikut samakan hehehehe........

sheila said...

brapa hari dia melekap ngan maikee ii machii ni?? kalo kyra kejap jelah

chekna @ mama ziyad said...

echa, shila.. memula tu beria2 dok dukung kehulur kehilir.. hmmm.. 2 minggu pastu, kena campak je....

kak Erna said...

warna oren kawan baru ziyyad ..
ada bunyi?mau tak terkejut ziyyad..nasib baik lepas tu ik balik..kalau dia tak nak pegang lansung..he he..
ziyyad memang cerdik dan comel..

chekna @ mama ziyad said...

kak erna,
masa beli tu kitorg xtau pun ada bunyi, kalo dia tak terduduk kat atas monkey tu, smpai kesudah xtau benda tu berbunyi... hehehe...