toyo oh toyo.....

by chekna on Friday, February 25, 2011


modus operandi:

sambil2 layan cd barney
sambil2 buat semak
sambil2 main (konon2nya la...)



pastu senyap2 pegi dapur
yg berjarak 2/3 langkah je dari tempat tv tu..
seterusnya 
bukak fridge
apa lagi
main la apa yg patut..
dan hasilnya...



rugi betulla...
xtau la berapa bijik yg dah jadi arwah ni




tau plak tu nak buang kat sink
nak hapuskan bukti la tu konon2nya...
sepanjang dari fridge ke sink
mmg meleleh abis la
satu dapo bau hanyir
malam2 mama kena jadi bibik mengemop lantai
adoiii.....

mmg kebetulan aritu
mama letak je telur tu macam tu
coz bila nak letak kat tempat telur dlm fridge tu
mama biasanya basuh semua telur
baru simpan
bila dah jadi kes nak cepat
tu yg simpan camtu je
tengok2 jadi camni plak..

seblom ni
mmg dia selalu dok aim pun
tp xexpect la dia buat main sampai cenggini
biasanya bila dia bukak fridge
dia akan tunjuk kat mama sambil cakap "toyo...toyo...."

semasa entry ni dibuat
dah 2 kali jadi camtu
gambar kat atas tu semua masa 1st time
2nd time tu plak
mama letak kat dlm tempat chilled

*google

macam tu pun dia bleh amik
dah xtau nak letak mana lagi dah
xkan nak letak kat dlm freezer kot
pening..pening...



*gambar budak yg suka buat muka xbersalah*
*sekadar gambar hiasan*

note:
toyo = telur 

8 blaze of sunshine:

kak Erna said...

chekna..memang comel muka budak tak bersalah ni..tersenyum manis lagi..

puan nina said...

hikhik..ingat hape la toyo toyo..comey je

fadillah abdul basir said...

hi..hi...memang adat la....tu...bila diorang buat hal..memang geram..tapi bila dah lelama...nak ketawa plak rasa.....itu la pengalaman seorang ibu.....a very sweet memories...

chekna @ mama ziyad said...

kak erna, tu la pasal..nak marah pun xjadi..

chekna @ mama ziyad said...

nina..

bila ajar sebut egg, jadi ek.. ok la tu.. bila ajar telur, toyo jadinya...:)

chekna @ mama ziyad said...

fadillah, betul tu.. geram mmg geram, tp kelakar pun ye jugak esp bila teringat tengok dia senyum sambil pegang telur yg dah pecah tu...

kakyong said...

hahahah... dulu anis & aliya suka buat projek ni.. bayangkan 2 org.. 1 org pun dah cukup fenin...

konon2 nak tolong ibu masak... hehhehe....

sheila said...

ziyad sebut toyo..kyra sebut tolo.

kyra penah gak capai telo kat tempat telo tu..tp nasib baiklah aku ni cam laju 2-3 saat dari dia..kalo tak mmg selamatlah hanyir dapo aku tu