ziyad the Gigglytown hero...day 1

by chekna on Thursday, June 03, 2010


minggu ni mama cuti seminggu
sempena ziyad masuk nursery
bahagianya xmasuk ofis, walopun sedikit boring kat rumah
hahaha..... macam xsesuai je mama jadi SAHM kan
so mama la yg kena antar & amik ziyad

ni le nursery ziyad
taska gemirang @ gigglytown






pandangan depan

1st day
kuar rumah dlm pukul 7.10 mins
ziyad skg ni dah pandai, kejut je trus bangun
walopun mamai2 lagi
dlm kete pun xtido
bukan main syok tengok luar dari seat dia tu
xtau lagi jap lagi nak kena tinggal

sampai je kat nursery tu
mama hantar dulu barang2 
pastu baru mama bawak ziyad masuk
smpai kat pintu je, trus ziyad jalan masuk dalam
konon2 melawat kawasan la tu
xtau kat belakang dia mama siap tutup gril
nak chow dah...

elok je mama bukak pintu keta
nampak dia berdiri kat depan pintu 
dengan muka muncung dia tu
apa lagi, nangis la dia bila tengok mama start enjin kete
ikutkan sedih hati mama ni
mmg xsuka sgt bila dgr ziyad nangis camtu
tp tahan je la
trus mama pecut balik umah
kalo x sampai bila dia nak biasa kan

pukul 10pg camtu
mama call nursery tu
dia kata ziyad ok
walopun xbrape nak berkawan lagi, tp bile tengok org main, dia pun nak main gak le
dah xnangis
tp sekali sekala dia nangis gak le skit2
dia teringat la kot yg dia kena tinggal ngan mama td

petang dlm pukul 4.30 mama g amik
cam boring plak sorang2 dok kat rumah kan
lgpun risau ujan je
kang satu hal plak nak g amik dia
ngan jalan jem lagi, maklumlah hari keje kan

masa mama sampai, syida (pengasuh) tu baru nak mandikan budak2 tu
so mama tunggu la jap dlm kete
bila syida tu bukak pintu je
mama nampak ziyad
dan2 tu jugak ziyad buat muka sedih dia
bila syida tu bukak gril je
trus ziyad lari kat mama
ala.....ni yg mama sedih ni



pandangan depan budak muncung yg kena tinggal kat nursery

dlm kete pun ziyad muncung je
xsenyum langsung
jenuh mama bebel sorang2 xde respon pun
dh nak sampai rumah, baru la dengar suara anak manja mama ni

xpe.. kite tengok 2nd day camne plak...

love each other deeply....

4 blaze of sunshine:

Nia said...

bagus lak kalau Ziyad dah tak nangis. susah hati kita kalau anak menangis2 tinggal kat nursery kan. takpe, 2-3 hari nanti, seronoklah dia main dengan kawan-kawan kat situ.

chekna said...

tu lah... kat rumah pun dok teringat je kat dia... nangis ke x? nak makan ke x? main ke? tido ke? sementara nak biasakan dia nak biasakan diri kat tempat baru...

delyla said...

bpe rate kt cn?

chekna @ mama ziyad said...

monthly RM280, 7am - 6pm, OT RM5/hour..