bukan ahmad albab

by chekna on Saturday, April 02, 2011


walopun nama di beri ziyad aiman
yg bermaksud
"pertambahan yg bertuah"
mmg xde kena mengena ngan pintu
tp still suka sangat ngan pintu
dari kecik
sampai skg ni
sama je






xkisah la pintu almari ke
pintu rumah ke
pintu peti ais ke
pintu toilet ke
mana yg terbukak
dia sibuk nak tutup
mana yg dah elok2 tutup
dia pegi bukak
asal jumpa kunci je
semua dia hala ke pintu

sejak dah pandai bukak tutup pintu ni
tiap kali nak tutup pintu
bukan main lagi dia hempas kuat2
lama2 maunya tercabut pintu tu nnti
mmg habit hari2
selagi ayah dia xblk rumah
asal ada bunyi kereta je
dia selak langsir
pastu bukak pintu
kalo bukan ayah yg balik
dan2 tu dia hempas pintu tu
adoiii...



stakat pintu camni
senang2 je dia bukak
so jalan penyelesaian bagi masalah di atas
si ayah pasang selak baru
camni plak


walopun dia still boleh bukak
tp xleh la nak hempas kuat2 cam selalu....
hehehehe...:)


5 blaze of sunshine:

Kasih Ibu said...

seronok baca entri ni...samalah dgn anak sy Haiqal..tapi Haiqal ni suka buka laci. klu dpt kunci msti tujunya ke laci...konon2 nak buka laci tulah...

Nasib baik nak buka pintu xsampai lagi..Klu x serupa dgn ank awk..he..he...

chekna @ mama ziyad said...

budak2 camtula.. segala benda pun bleh jadi mainan...

sheila said...

kyra pun lately dah suka bukak2 pintu ni pastu hempas kuat2..geram ok. nasib baik grill tu mmg sentiasa berkunci..yelah mana tau aku tgh mandi dia gi bukak pintu ke hapakan

chekna @ mama ziyad said...

shiela, btul tu, grill mmg kena sentiasa kunci, terlepas keluar nnti bahaya......

kakyong said...

anak2 memang mcm ni... kakyong pun kdg2 rungsing.. kejap2 buka tutup pintu balik. pastu pintu lemari.. pintu sliding.. penah terkepit tgn.. tp tak reti serik..

la ni dok sonok main nyorok2 dlm lemari yg pintu sliding pulak..