hijrah

by chekna on Monday, November 22, 2010


last weekend
sempat la melayan National Geographic Channel
dah lama sebenarnya xlayan NGC ni
padahalnya banyak cite yg best2
antaranya yg baru tgh femes skg ni



ada few series rupanya
* born to move
* need to breed
* feast or famine
* race to survice

sempat melayan yg need to breed je
tu pun tengok dua kali
1st tengok kat HD channel
itupun tengok2 dah separuh jalan
mmg superb la gambar dia
1st class!!
cuma xde subtitle je
hehehe....
2nd time mmg tengok dari mula
tp kat channel NGC je
tp still cantik gambar2 dia

ziyad pun dok layan jugak 
dok mengekek2 dia gelak tengok si penguin
pastu abis segala burung2 tu panggil 'ayam'
yg harimau, singa, zebra semua dia panggil 'meow'
boleh??
jenuh mama kena betulkan

lain2 binatang yg ada


sekumpulan rama2 yg cantik sangat



red flying foxes ni mmg sedikit menakutkan
cam drakula je


ape tah nama binatang ni
spesis rusa rasanya
tp memang gerun tengok diorg ni berlawan


air yg xtenang jgn disangka xde buaya
gerun gile tgk buaya ni menghendap binatang2 yg melintas sungai 
tau2 je sekor dah kena libas
sepantas kilat je

3series lagi tu xsempat lagi nak tengok
ala, apa nak risaukan pon
astro kan selalu ulang tayang
sambil2 tengok tv tu
sambil2 dpt info
sambil2 bleh ajar anak 
sambil2 spend masa bersama keluarga
ok jugak kan!!

*all pics credit to NGC


5 blaze of sunshine:

Fieza79 said...

hurmm mmg bagus channel tu utk anak2..bole belajar...!

tp kami jrg layan...hehe

sheila said...

aku dah xde channel ni...tukar ngan channel katun...

tapi layan gaklah NGW tu..yg kire kasi tgk free tu..kalo tak pun tengoklah kat RTM dari kul 7-8mlm....

echa said...

yuppp...channel nie mamng bagus.ank2 pun belajar sama..sgt sesuai utuk budak2 yg baru nak belajar tentang haiwan.

chekna @ mama ziyad said...

tu la, asyik nengok kartun je, sesekali bagi dia tengok benda lain plak.. kat tv1 pun ada gak NGW ni kan..

10 said...

betul tu sambil tgk sambil belajar mengenai hukum alam...