turun tangga naik tangga

by chekna on Tuesday, November 23, 2010

dalam sehari
berapa kali kena turun naik tangga??
bila dah naik ke atas
nak turun xde masalah sgt
tang nak naik tu yg malas 
esp bila tertinggal barang 
ni yg leceh bila
dok umah baru ni
(4 bulan kire baru la jugak kan...)
ni baru double storey
camne la diorg yg dok rumah 3/4 tingkat tu
harusla mama yg dah tinggal tulang ni
tinggal kulit je kot..

*sekadar gambar hiasan
kalo dah tinggi cam gini, baik buat eskelator je, xpun lift trus..


sudahnya
mana barang kat atas
sediakan kat bawah sekali
cam barang2 ziyad
eg. pampers
toiletries
towel
kain baju
esp bila dia main suka suki je
pilih nak mandi kat atas ke
nak mandi kat bawah
si ayah pun tumpang sekaki
baju seluar siap standby kat bawah
senang nak kluar mana2
sarung je mana yg patut
bleh kire dalam kategori malas ke camni?
malas naik turun tangga
hmm.. sesuai gak le kot..
hehehehe.....




5 blaze of sunshine:

echa said...

umah dua tingkat nie memang memenatkan..saya dah merasa..habis semua baju angkut letak bilik bawah...nak turun naik malas..sbb banyak sangat nak panjat ank tangga....

chekna @ mama ziyad said...

betul..betul..betul.. malas & xlarat...

Faryza said...

Saya dah sarat ni pun duk naik turun lagi.. geram je klu tertingal barang kat atas.. hahaha...tak ngandung lain laa. ok je..

kakyong said...

tu pasal la kakyong beli rumah setingkat... ;)

chekna @ mama ziyad said...

nak buat camne kak yong, kat area sini mana ada rumah setingkat dah.. rumah camni je yg mampu beli.. terpaksala...