koleksi saya.......

by chekna on Wednesday, December 22, 2010

hai semua.....
sihat ke?
skali lagi saya nak entreprame dlm ini blog
(bukan selama ni mmg cerita ziyad lagi byk dari cerita mama ke???)


pada sape2 yg xkenal
ni la saya
ziyad aiman yg hensem tu.....
kali ni saya nak bercerita plak
cerita bergambar bleh?
sebabnya saya mmg suka tengok gambar
xkisahla kat dlm buku ke
kat dlm paper ke
kat dlm album ke
saya ni kan budak2 lagi
mmg le suka yg bergambar je
nak baca, saya bukannye reti baca pun lagi
stakat a-z,1-20,alif-ya tu bleh la
ok, back to the story
skali-skala speaking la pulak kan..
maklumlah saya ni kan peminat setia barney & thomas
maafla ye.. saya ni bila dapat membebel camni la
padahalnya td saya ckap saya nak bercerita bergambar kan
oklah
saya nak cerita pasal koleksi saya
apa, ingat org tua je ke boleh ada koleksi
saya pun ada tau
bukan le koleksi setem
atau koleksi fm
tp koleksi ni kereta
tengok ni...............



ni blom campur yg baru beli 2/3 minggu lepas
campur ngan kereta hadiah birthday aritu lagi
tu yg mama bising tu
dia kata dah macam kedai kereta dah kat rumah
sana sini ada kereta
hehehehe.....


pening btul nak susun semua koleksi saya ni....



saya sayang semua kereta saya...
(ye sangat la tu... yg byk dah jadi arwah tu ape plak??)




ada kereta polis


ada kereta antik


lori pun ada tau....


ni plak, antara koleksi kereta racing..
ada sape2 berani nak race ngan saya???
(ayat riak lagi takbur nampak??.....)


macam2 ada...
penat la nak cerita
tengok gambar je la ye....





camni la saya hari2
hari2 main kereta




sekian cerita kereta saya hari ni
majulah kereta untuk negara
dah belilah kereta mainan lagi banyak2 untuk saya...:)


-ziyad aiman-

12 blaze of sunshine:

Sidratul Muntaha said...

nasib baik ade lagi nyawa2 n rupa menan tu
klu dak setot..
sume dah takde rupa dah!

chekna @ mama ziyad said...

hehehe.. biasalah budak2, confirm byk mainan yg xrupa mainan punya.. ziyad ni pun sama, byk jugak yg dah arwah sebenarnya....

kakyong said...

kereta fikri pun byk yg dah tinggal rangka.. tp yg itu lah yg dia suka main... la ni dah jrg main parking2.. kalo dulu tu.. setiap masa, pg petang siang malam.... merata tempat ade kereta dia..

kak Erna said...

salam cekna..
banyaknya kete ziyyad..

Mata Hati said...

banyaknya kereta dia.. pakcik pun suka gak kumpul permainan ni

Hamizah said...

byknya keta dia..

K-Baby said...

Salam Mommy,
Jom menang cute slogan tees for your kids sempena pelancaran blog kami!
mykedaibaby.blogspot.com

Nia said...

wah,..koleksi berharga ni. simpan baik2 tu, pandai Ziyad jaga. adik saya dulu, dah jadi ape ntah kereta2 dia.

chekna @ mama ziyad said...

kak yong..
ala ziyad ni pun sama je kak yong.. mana yg tinggal rangka tu abis dah kena buang ngan mamanya.. letak merata2, buat sakit kaki je terpijak sana sini..

chekna @ mama ziyad said...

kak yong..
ala ziyad ni pun sama je kak yong.. mana yg tinggal rangka tu abis dah kena buang ngan mamanya.. letak merata2, buat sakit kaki je terpijak sana sini..

chekna @ mama ziyad said...

kak erna, matahati, hamizah..

xde la byk mana, campur ngan kereta free lagi... tu yg nampak byk tu...

chekna @ mama ziyad said...

nia, kalo xharapkan mama dia yg jaga, mmg dah berkecai abis dah kereta tu.. hehehe....