rakan masjid

by chekna on Tuesday, March 22, 2011

rentetan dari berita hangat semalam


hari ini pulak dlm BH


"Penggunaan masjid sebagai tempat untuk upacara akad nikah tidak bertentangan dengan Islam dan boleh diamalkan selagi ia mengikut peraturan ditetapkan agama

Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Jamil Khir Baharom, berkata ia juga memudahkan imam masjid menjalankan upacara itu selain menjadi perantara untuk menyebarkan dakwah apabila ramai yang datang ke masjid untuk menjalani akad nikah......."

alhamdulillah....
kami dulu pun nikah kat masjid jugak
setuju ngan apa yg dikatakan oleh datok menteri kita tu
bila buat kat masjid
sekurang2nya kita pun xbleh nak over2
xbleh nak over dressing
(kena la menutup aurat yg betul kan...)
xbleh nak over2 gosip
(harus la jaga mulut kan.. kata dlm masjid)
yg penting pendekatan dakwah tu
dan dpt mendekatkan umat islam dengan masjid




pengantin lama.....:)

2 blaze of sunshine:

kak Erna said...

chekna..sekarang ni macam2 kan..ada2 aje yang keluar kenyataan..
jangan kita keliru sudah lah..

chekna @ mama ziyad said...

betul tu kak, lagi bagi org keliru & risau je.....