walopun cuma sekangkang kera

by chekna on Wednesday, March 23, 2011


kire ok lah tu kan
ada jugak sedikit ruang untuk beriadah
maklumlah, laman pun kecik je
sebab tu la kitorg suka parking kereta kat luar



bleh la ziyad main lari2...


sambil main bola....




sambil naik basikal




sejak ada basikal ni
mmg xpernah bawak keluar dari laman rumah lagi
in fact, baru bln lepas letak kat luar
seblom ni ziyad berbasikal dlm rumah je
ye la, dulu lesen L
skg ni baru nak masuk lesen P
ziyad ni mmg belajar naik basikal sendiri
bila kite ajar, suruh dia naik
letak kaki kat pengayuh tu, suruh kayuh
dia buat derk je
tau2 dia naik sendiri
cuba nak kayuh sendiri
xbagi kite pegang langsung
nak independent sangat la tu
tu yg biar je
tau2 dah bleh naik, kayuh & control handle sendiri
walopun kayuh still separuh2
xkisahlah kan
janji basikal tu berjalan
xlanggar sana-sini sudah


7 blaze of sunshine:

kakyong said...

sian main sorang2.. bila la mama nak kasi 'kawan' ni.. ;)

noor said...

hi mama ziyad...

NM02 said...

tak kesah le wak, janji dia main depan mata. tapi awak kena tgk2 la tau, takut dia bukak pagar tu, main kat tepin jalan plak...

chekna @ mama ziyad said...

kak yong... mmg le kesian tengok dia xde kawan, insyaallah.. harap2 tahun dpn bleh bagi kawan sorang kat dia...:)

chekna @ mama ziyad said...
This comment has been removed by the author.
chekna @ mama ziyad said...

hi noor, time kasih sudi comment & follow..

chekna @ mama ziyad said...

NM02, mmg kena jaga2, budak2 tau je la kan.. ada je akalnya.. tp so far, mmg dia xpernah bukak gate sendiri..