tag - masak memasak

by chekna on Wednesday, January 05, 2011



penat la sedih2 ni...
layan tag lagi bagus kan...

di tag oleh shiela  yg sememangnya rajin dalam hal masak-memasak ni
harap2 berjangkit la aura tu kat mama ni..
hehehe.....

*google

Soalan pertama:
Sejak bila anda mula memasak dan apakah masakan pertama anda? 


xingat la sejak bila, tapi masa zaman sekolah la.. umur braper x ingat, tp rasanya masuk sekolah menengah kot.. itupun masa cuti sekolah je la, maklumlah sejak form 1 dah masuk asrama... masakan pertama pun xingat jugak.. rasanya stakat goreng2 je kot.. telur goreng, ikan goreng, sayur goreng boleh la... 


Soalan kedua:
Siapa yang menggalakkan anda memasak?


Dulu - galakan dari diri sendiri, bis tu dah lapar, masak je la... 
Sekarang - galakan dari diri sendiri jugak, bis tu dah suami & anak lapar, masak je la.. 


Soalan ketiga:
Masakan yang paling anda suka dan digemari orang-orang kesayangan anda...


Saya paling suka masak  yg bergoreng2 je.. sebab mudah, cepat dan pantas.  masakan kegemaran suami adalah sambal goreng udang, ziyad plak tekak mat saleh, suka makan pasta, spaghetti, mee & skg ni masing2 suka makan sup plak... nak kena belajar buat sup sedap2 la plak pas ni...


Yang keempat
kena tag 5 orang blogger yang sering berkunjung ke blog anda.....


sesiapa yg baca blog ni, kalau rasa2 sudi tu bleh la buat tag ni... 


2 blaze of sunshine:

sheila said...

adik sheila ni..masak je tapi rasa tu lom tau lagi sdap ke tidak

chekna @ mama ziyad said...

sedap xsedap tu very universal, janji kenyang perut suka hati... hehehe...